Friday, March 4, 2011

jiranku kembali ke rahmatullah...

innalillahirajiunnn...

terkejut aku ptg smlm bile blk umah tgk pnuh kerusi kat car park umah aku..igtkan jiran aku tmpg carpark wat kenduri lg..tp rupenyer kerusi utk tetamu yg dtg nawat jiran aku yg meninggal mlm semalam...
aku ralat sikit sebab tahu ttg berite ni last skali walaupun ddk sebelah rumah...walaupun dah dpt hint ade org meninggal kat area rumah aku tp x terpikir jiran aku sendiri..mlm smlm aku g lepak+mkn2+ tdO umah kak ani since my hubby xder kat rumah skrg (@ pasirmas doing his work)..alwiz tinggal me...so aku sllalu lpak umah kak ani (my x-housemate )..pg tu trus g sek..kat sek pulak ade majlis temumurni dgn parents students..so mmg x sempat nk blk walaupun umah blkg sek je..2 minit je...blk sek dlm kul 4.oo bru tahu pasal ni...huhuhu..rase sedih dan mcm jd jiran yg x baik jer...
tp yg plg sedih ni..arwah pergi sehari awal nk g umrah..sepatutnyer g hari ni...arwah mmg nak sgt melawat kaabah..tggu giliran g haji mmg lame lg..takut x sempat..since he also have cardiovascular disease....arwah meninggal dlm masjid lepas magrib...byk dah tanda2 yg dia tahu dia akn pergi meninggalkan kite..cume kite yg disekeliling ni jer yg tahu..bile dah pegi bru perasan...sesungguhnye ALLAH maha kuasa...sehinggakan kite mcm tahu yg kite akan mati.....sesiapa yg dapat hidayah ini..masih sempat lg memohon taubat pd ALLAH, memohan maaf kpd manusia2 di sekeliling, masih sempat melalukan kebaikan...aku doakan arwah ditempatkan di tempat para2 solihin..amin..
* semoga kak zah tabah dan redha atas pemergian suaminye ni.. dan trus hidup kite yg sementara ni bersama anak2nyer yg soleh dan solehah..

No comments: