Tuesday, February 6, 2007

nape nampak muram hari ni...????
sedih lagi ke?
cuba bacer citer kat bwh...skurang-kurangnyer bleh membuat kiter senyum skali lagi...

BAJU CINTA
Seorang nenek datang menziarahi rumahcucu perempuannya yang baru berkahwin.Setelah membunyikan loceng, si nenekterkejut kerana mendapati cucuperempuannya yang membuka pintu dgntanpa seurat benang pun di badannya.Belum sempat si nenek bertanya, sicucu berkata, "Saya sedang menunggusuami saya pulang dari berkerja nienek!".. "Yg kau telanjang tunape!!!???" marah si nenek."Ini la BAJU CINTA saya" balas si cucuperempuannya. "BAJU CINTA ??" si nenekkehairanan. "Ya, suami sayamenyukainya, saya juga begitu senangMEMAKAInya.Saya harap nenek dapat balik dulusebelum suami saya pulang kerana tentusuami saya nanti akan berasa malumelihat saya memakai BAJU CINTA ini dihadapan nenek." pinta si cucuperempuannya.Si nenek faham kehendak cucunya. Dalamfikirannya mungkin itu cara terbarusi isteri melayan sang suami. Di dalamperjalanan pulang si nenek mendapatidea. Fikirnya dengan mengikut caracucu perempuannya, sudah tentu diadapat mengeratkan hubungannya dengansi atok yang sudah berumur.Sesampainya di rumah, si nenek taditerus menanggalkan semua pakaiannya,mandi, berbedak dan memakai minyakwangi sewangi wanginya. Kemudian sinenek tadi pun menunggu si atokpulang. Beberapa ketika si atok ponpulang.Sebaik saja pintu di buka, si atokmendapati si nenek berbogel kat depanpintu...."Awat hang nie? Dah buang tebiatkeeer???" marah si atok tadi."Ini lah BAJU CINTA saya bang" kata sinenek tadi."BAJU CINTA???...... Kok iyea pun.....IRON la dulu baju tuh!!nampak sangat kedutnyer....."

No comments: